We zijn in Kaapstad!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joël Broks - WaarBenJij.nu We zijn in Kaapstad!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joël Broks - WaarBenJij.nu

We zijn in Kaapstad!!!

Door: joelbroks

Blijf op de hoogte en volg Joël

01 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteravond op het kaartje van Kaapstad een beetje gekeken wat we willen zien in en rond Kaapstad, vanochtend om half 9 vertrokken, inderdaad het was ongeveer nog 50 km naar Kaapstad...
Meteen op de grote weg al een fantastisch uitzicht over de Tafelberg en de stad...
In Kaapstad was het al veel drukker dan wat we gewend waren... ( de laatste 2 weken )
Eerst naar de kabelbaan gegaan voor de trip naar boven(Lowerstation)om van daar uit naar een hoogte van zo'n 1085m te gaan ...
Dit uitzicht is fantastisch!! over de stad en de zee... ECHT HEEL MOOI!!
Daar wat rond gewandeld want volgens de borden moesten er vele mooie bloemen staan... niks dus, bijna alles uitgebloeid!!
Rond 12 uur hebben wij onze weg vervolgd naar Kaap de Goede Hoop...
Op de kaart lijkt het een klein stukje maar we zijn er op de heenweg toch zo'n anderhalf uur mee bezig geweest..
Heel veel mooie vergezichten en mooie stranden onderweg...
Uiteindelijk even de foto maken bij het bord van het meest zuidwestelijke puntje van Afrika, maar dan staat er een bus Chinezen voor je....( Wanna made picture , Hai!!)
Van daar zijn we nog naar Cape Point gereden en met zo'n treintje naar boven geweest , daar kun je weer zien hoe 2 oceanen bij elkaar komen ...
Toen was het inmiddels 4 uur en onderweg kwamen we nog wat struisvogels en apen tegen...
Ook kwamen we langs Boulders Beach, daar zit een kolonie , Pinguins , ook erg mooi om te zien , zoooo veel!!!
Om 6 uur waren in het hotel , Ladysmith hotel in de wijk Gardens midden in Kaapstad.. ziet erook wel weer netjes uit maar ze hadden maar 1 computer ...
Wij op zoek naar een internet café want we wilden toch onze internetpagina bijwerken ...
Half uur gelopen , want wij dachten die zit er wel een midden in het centrum blijkt er daar geen te zitten, maar wel 2 bij ons om de hoek van het hotel , je moet het maar weten....
Maar helaas op alle 2 de plaatsen en in het hotel konden we niet inloggen op onze site!
Tot Morgen!!

• 01 Februari 2008 - 17:26

Sjaan En Piet.:

hoi Joël en Remi.
    De laatste dagen maar je zult er nog lang aan terug denken want zo te zien is het wel de moeite waard. mooie foto's die we snel een keer komen bekijken want die heb je wel genoeg. dat kunnen we wel aan je overlaten.Nog een fijne dag en een goede terugreis.
    groetjes.

• 01 Februari 2008 - 17:55

Martine :

Hé mannen, wat een mooie foto's en verhalen! Jammer voor jullie zit de terug reis er alweer aan te komen... Geniet er nog maar goed van, ik weet zeker dat jullie het nog vaak over deze vakantie gaan hebben!!
    Wij gaan bijna carnavallen, heb de feestmuts al op dus; tot ziens!