Regen.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu Regen.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu

Regen....

Door: joelbroks

Blijf op de hoogte en volg Joël

01 Februari 2010 | Costa Rica, San José

Gisterenavond hadden we afgesproken om onze belgische vrienden nog eens op gaan te zoeken , ze zaten namelijk ook in La Fortuna, in Hotel Manoa, dat zag er ook heel mooi uit .
Ze waren blijverrast om ons te zien ( dat zijn er niet veel..)
Gezellig even bijgepraat, wat wij en zij hadden meegemaakt , ook zijn we daar blijven eten in het restaurant , echt superlekker, toch weer eens wat anders dan de Burger King !?
Het was een zeer gezellige avond !!
De gids van hun had vertelt dat je om 4.35 uur ( ongeveer half 5 ) naar de vulkaan moest kijken, dan zou je Lava zien, nou je zag helemaal niets , alleen wolken en heel veel regen..
Toen we vanmorgen wakker werden regende het nog steeds volle bak...
Dat was minder maar het is hier gelukkig niet koud..
Onderweg in het begin ook veel regen gehad maar daarna werd het toch steeds droger en kwam heel vaag het zonnetje door..
Om 11 uur waren we al in Sarapiqui, Hotel El Bambu, zit midden in het ´centrum´, ziet er van buiten niet super uit maar de kamers zien er perfect uit !!
We hadden gehoord dat er een AnanasTour was , zijn we naar toe geweest maar waren helaas net te laat er voor, gaan morgenvroeg terug als het droog is..
Ik wilden hier in de buurt ook graag gaan kijken naar hoe het bladmateriaal ( oa.ledervaren, phoenix )groeit en ingepakt wordt wat wij gebruiken in Zijtaart, hebben vanmiddag wat rond gereden maar konden het niet vinden.We kwamen wel midden tussen de bananenvelden terecht, ook mooi, maar we wisten echt niet meer waar we waren.. totdat we de Rio Amarillo( gele rivier )en een spoor tegen kwamen , zo hebben we het toch weer terug kunnen vinden op de kaart.( goede navigator!! )
Onderweg terug kwamen we ook nog langs Heliconia Island , dit zijn Nederlanders die hier naar toe vertrokken zijn en mee hebben gedaan aan het programma ´Ik vertrek´op TV.
Het ziet er daar allemaal wel errug vervelend uit..., mooie kamers, mooi huis en een eigen eiland waarop een supergrote tuin is, heel mooi!!
Daar hebben we even een bakkie gedaan ...
Verder hebben we vandaag eigenlijk niet zo heel veel gedaan..

Morgen gaan we aan ons laatste ritje beginnen van deze vakantie, het is maar ongeveer 85 km naar San Jose dus ...

¡Hasta Mañana!

• 02 Februari 2010 - 15:33

Rien En Dinie.:

De laatste dag alweer.
    Zo te zien en te horen is het een mooie en fijne reis geweest.
    Veel gezien en gehoord.
    Groetjes Rien Dinie.

• 02 Februari 2010 - 21:14

Roger Broks :

Helaas komt ook aan deze 'groene' vakantie een einde. helaas voor jullie maar gelukkig voor ons want dan kunnen we alle ....(?) foto's bekijken. Weer een ervaring rijker !, groeten en een goede reis, ik zie jullie in Nederland. Roger Broks

• 02 Februari 2010 - 21:17

Piet En Sjaan:

Jammer van die regen maar dat mag de pret niet drukken. Joël breng je die mooie koe voor je vader mee daar zal hij wel blij mee zijn.