Weer terug in San Jose.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu Weer terug in San Jose.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu

Weer terug in San Jose..

Door: joelbroks

Blijf op de hoogte en volg Joël

02 Februari 2010 | Costa Rica, San José

En daar was ie dan , de laatste dag van onze rondreis door Costa Rica...
De tijd is om gevlogen...morgenavond vliegen we zelf weer...
Heel veel gezien en heel veel dingen gedaan,echt SUPERMOOI!!
Vanochtend waren we al weer vroeg uit de veren, we wilden namelijk de Ananastour doen en die begon al om 8 uur, wij waren op tijd maar de gids was wat te laat.(Dat komt niet veel voor in Costa Rica)
We waren als enigste die vanmorgen meegingen met de eerste tour, dus een privetour!!
Eerst werd je op een soort van huifkar met trekker er voor door de Ananasvelden gereden, de gids vertelde over de ananassen hoe die geplant werden en hoe lang het duurt voordat ze een ananas kunnen plukken, nooit geweten dat het 14 tot 16 maanden duurt voordat het zover is.
Ook worden deze ananassen ecologisch gekweekt, dus met vrijwel geen bestrijdingsmiddel.
Na de tour in het veld mochten we een kijkje nemen in de verwerkingsruimte, hoe die geselecteerd worden op maat en uiterlijk, de ananassen die niet voldoen aan de normen worden verwerkt in Ananassap.
Die wel voldoen worden verdeeld in 5 maten en verpakt voor Dole, errug interessant om dit alles te kunnen zien!!
Na afloop van de tour kregen we een Pina colada en volop ananas!!
Om 10 uur reden we daar weg om op weg te gaan naar San José, we hadden al wat plannen gemaakt om gaan te doen vanmiddag totdat we opeens in een file terecht kwamen, midden op brug waren de taxichauffeurs aan het staken gegaan, zoals ik begreep voor zwartrijders, gevolg anderhalf uur oponthoud!!
Toen we om kwart voor 12 eindelijk verder konden kwamen we onderweg langs een bedrijf wat palmen kweekt..
De mensen konden geen woord engels maar lieten ons toch binnen, ik bleef steeds maar zeggen 'mirar' dat is kijken..
Ze lieten mij alle maten palmen zien , ze dachten waarschijnlijk dat we een container palmen kwamen kopen , dus niet !!
Dit was ook wel weer eens mooi om te zien..
Onderweg werd het weer steeds slechter , regen en echte dichte mist, gelukkig klaarde het toen we bij San José kwamen weer op.
In San José nog eens door het centrum gewandeld en een bakkie gedaan, daarna naar ons hotel gereden vlak bij het vliegveld.
Ook dit hotel , Country Inn en suites , ziet er weer keurig uit!!

Zoals ik al zei is dit onze laatste dag van onze rondreis maar we vliegen hier morgenavond om 17.55 uur pas weg,dus waarschijnlijk schrijf ik morgen nog wel een stukje.

Groeten uit Costa Rica !!

• 03 Februari 2010 - 06:56

Ad En Mien:

Hoi Joël en Remi nog een fijne dag en een goeie terugreis gewenst.groetjes tot thuis.......

• 03 Februari 2010 - 16:06

Ad En Joke: