De kleine Amazone... - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu De kleine Amazone... - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu

De kleine Amazone...

Door: joelbroks

Blijf op de hoogte en volg Joël

24 Januari 2010 | Costa Rica, Tortuguero

¡Hola!

We zijn weer terug in San Jose, in het zelfde hotel als 2 dagen geleden.
En een ervaring rijker...
Vrijdagmorgen om half 7 zijn we al vertrokken vanuit ons hotel richting Tortuguero, een reis richting het noorden door een berglandschap, heel mooi om te zien hoe hier de palmen , varens en bromelia´s gewoon langs de weg groeien in de berm, echt supermooi!
Onderweg reden we nog door de bananenplantages van Del Monte, ook altijd mooi om te zien hoe die verwerkt en ingepakt worden.
De laatste 30 km naar de boot toe reden we over een onverharde weg , een echte K.weg maar ja als je moet lopen is het natuurlijk veel erger.
In Caño Blanco zijn we op de boot gegaan voor een tocht van bijna 2 uur , door een stelsel van kanalen en rivieren om uiteindelijk in de Pachira lodge uit te komen, je kunt het je bijna niet voor stellen hoe ver ze weg kunnen varen van de bewoonde wereld echt onvoorstelbaar!!
Overigens de Pachira Lodge ziet er wel heel netjes uit , de huisjes liggen midden in de jungle , ´s nachts hoor je apen volgens Remi maar ik heb er natuurlijk niets van gehoord, dusss..
´s Middags stond er een excursie naar het dorpje Tortuguero zelf op het programma , hier werd wat uitgelegt over de schildpadden die hier nestelen op het strand aan de Caribische Zee ( van Juli tot Oktober )wel interessant, alleen jammer dat je nu geen schildpad ziet . Het dorpje zelf stelde niet veel voor maar profiteert natuurlijk wel lekker mee van de toeristen.

Op zaterdagmorgen werden we al om 5 uur gewekt , we gingen namelijk mee met een boot door het Tortuguero park ,de kleine Amazone, het was heel mooi om te zien hoe vlug het hier licht is, veel vogels gezien, een kaaiman en een paar vleermuizen en jawel hoor ook een SCHILDPAD, toen we daar van terug waren hebben we met onze gids Alex nog een wandeling gemaakt door het bos aan de Lodge , hij vertelde wat over de bomen en planten die er stonden in het bos .
Om half 12 hadden we een Canopy Tour geboekt , ook ECHT iets wat je moet doen als je in Costa Rica bent.
Dit was ook wel een hele belevenis om te doen,je gaat dan namelijk met een soort van kabelbaan waar je aan hangt van platvorm naar platvorm boven door de jungle , Kei skon!
De rest van de dag hebben toen maar wat aan het zwembad gehangen .

En toen was het al weer zondag , ja ook hier gaan de dagen snel..
Vandaag zijn we tot half 4 bezig geweest om weer terug te komen in San Jose , onderweg nog lunch gehad en daar zat toevallig nog een Luiaard in de boom .
Tijdens de trip naar Tortuguero zijn we vier belgen tegen gekomen en daar hebben we serieus mee zitten klappen , zeer plezant !! Ze gaan morgen met een eigen gids verder.

Morgen gaat het dan eindelijk beginnen, we krijgen onze auto!!
We rijden morgen richting het zuiden naar Dominical .

¡Hasta mañana!

PS. Bedankt voor de leuke reacties!!

• 25 Januari 2010 - 07:08

Ad En Mien:

Hallo Joël en Remi,hier is echt maar een woord voor "Kei Skon" op naar de volgende uitdaging!!!!groetjes en geniet ervan...

• 25 Januari 2010 - 20:25

De Broekies:

Ha, die bob de bouwers !!

Was ff bang dat jullie niet meer uit de jungle zouden komen en bij de apen waren blijven wonen, maar daar zijn ze weer.. met hele mooie foto's van alle flora en fauna! Ziet er geweldig uit. Geniet van jullie vakantie en op de volgende foto's willen we wel een "big smile" zien, daar hebben jullie alle reden toe!!

Groeten,
    Jurgen, Yvonne, Stef, Iris.

• 25 Januari 2010 - 21:12

Roger Broks :

Hey Indiana Jones-mannen, Mooie groene foto's !!, en met dat tokkelen komt dat legergevoel weer helemaal terug natuurlijk..Mooi dat je de planten die je hier voor (veel) geld verkoopt daar langs de kant van de weg terugziet. Groeten en ik zie de volgende foto's graag komen. Roger

• 25 Januari 2010 - 21:30

Beus:

Ha die vakantiegangers,

Kunde daor ok een bietje goed fretuh? want daor heur ik ullie nie veul over!
    Tjonge, jonge, jonge, jonge, hij is fijn!

Veul plezier nog mi z'n bije!

Halleejj!!!!!!