Cloudforest...?? - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu Cloudforest...?? - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu

Cloudforest...??

Door: joelbroks

Blijf op de hoogte en volg Joël

29 Januari 2010 | Costa Rica, Monteverde

Gisteren dan eindelijk boven op de berg aangekomen in Monteverde, alles wat je hier doet heeft met natuur te maken.
Als je dan bij de receptie vraagt wat voor een excursie´s je kunt doen kom je daar ook altijd op uit.
We hadden voor vandaag om 7.30 uur een hike ( wandeling ) geboekt door het Cloudforest van Monteverde, doel van de wandeling was om het een en ander te weten te komen over de Cloudforest en om de Quetzal te vinden, dit is een vogel die alleen hier voor komt in Costa Rica.
Rodrigo was onze gids en ging ons daar bij helpen, maar ook hem lukte het na 3 uur wandelen niet om hem te vinden.
De cloudforest was vanmorgen overigens zonder clouds, wel fijn om door te wandelen maar hier eigenlijk niet de bedoeling.
Uiteindelijk hadden we de strijd maar gestaakt om de Quetzal te vinden, hij was er vandaag gewoon niet!! ( ATV ? )
Tot dat een andere gids Rodrigo kwam roepen , zat de Quetzal op een boom ongeveer 5 meter in het park...
Bij de ingang van het park waren ook heel veel kolibrie´s, in allerlei verschillende kleuren, heel mooi om te zien hoe klein en snel ze zijn.
Voor vanmiddag hadden we een selfguided tour geboekt door het St.Elena Cloudforest , hier heb je 8 hanging bridges, je loopt dan als het waren door de toppen van de bomen, inclusief clouds
Mooi maar ongeveer hetzelfde als vanmorgen.( ook net zo veel calorieën verbrand, pfff... )

Zaten we zojuist het dagboek bij te werken , zeggen ze in eens we gaan sluiten??!! Raar.. Dat kan hier zo maar ..
Morgen gaan we weer `on the road again' , het eerste stuk lijkt het meer off the road, maar we gaan op weg naar Arenal de vulkaan , naar La Fortuna!!

Tot Morgen!!

• 30 Januari 2010 - 08:32

Ad En Mien:

ja ja dat is echt afzien!!!!!!hier vanmorgen ook ongeveer 5cm sneeuw.[koud he] groetjes......

• 30 Januari 2010 - 20:21

Stefan:

Hola Hombres...
    Mooie foto's van die beum enzo, maar ehhhhh....
    Hoe zit het met de chica's? Ik heb nog geen foto's van stringetjes en meloenen gezien...
    Ik wil minimaal cup D zien!!!
    Groetjes, Stefan

• 30 Januari 2010 - 20:50

Oma Broks:

Ik zie dat jullie het erg naar je zin hebt, en het is jammer dat het bijna afgelopen is. Als je nog geld over hebt, boek nog maar een week bij, hier is het weer minder.. Groeten van Oma Broks