un Camino malo... - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu un Camino malo... - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Joël Broks - WaarBenJij.nu

un Camino malo...

Door: joelbroks

Blijf op de hoogte en volg Joël

28 Januari 2010 | Costa Rica, Monteverde

Afgelopen nacht heeerlijk geslapen, een keer niet de hele nacht liggen zweten...
Vanochtend om 8.30 uur vertrokken, we hadden voor Costa Ricaanse begrippen vandaag een hele afstand af te leggen, ongeveer 200 km .
Onderweg bij Jaco(dit is een plaats) was er een Rain Forest Aerial Trams , dit is een soort van kabelbaan met gondels er aan , hetzelfde als wat er hier veel is, veel diverse soorten bomen en planten en een gids die daar vanalles over kan vertellen, we hadden verwacht hier ook vogels en apen te zien maar op een paar kleine vogels na was er niet zo veel te zien, jammer maar helaas !!
Toen we deze tour hadden gehad was inmiddels de 12 al weer in de klok geweest...En heel toevallig kwamen we de KFC tegen, dus wat moet je dan ...???
Daarna hebben we maar snel koers gezet richting Monteverde.
Heel apart is dat je het landschap heel snel ziet veranderen van tropisch met heel veel palmen en heel dichtgegroeid naar veel meer openere vlaktes met veel verdroogd gras en ´dorre´bomen.
Als je in de boeken leest over Monteverde in Costa Rica dan wordt er altijd gesproken over de weg er naar toe , hoe slecht deze is !!
Wij waren dus heel erg benieuwd want we zijn hier inmiddels wel wat gewend.
Nou eerlijk is eerlijk , een 4 x 4 is wel aan te raden , je hebt gewoon bijna 20 km onverharde weg met veel stenen en kuilen , het lijkt net of je aan Dakar 2010 mee doet.
Als je op 1400 meter hoogte zit is het wel wat frisser als waar we vanmorgen nog zaten, maar ook wel weer eens lekker!
Ons hotel Fonda Vela, ziet er netjes uit , het is helemaal van hout,2 aparte kamers , het past heel goed midden op de groene (verde) berg (monte).
We hebben nu een keertje vroeg gegeten, midden in Santa Elena in de Treehouse lekker een tomatencreme soep!

Morgenvroeg hebben we weer een tour geboekt in the CloudForest van Monteverde, tis te hopen dat er clouds hangen...!!!

¡Hasta la proxima!

• 29 Januari 2010 - 21:00

Ireen Mark En Esmee:

hoi joel en remi ik lees wel dat jullie het weer heel goed naar jullie zin hebben en dat jullie weer veel gezien hebben wel heel erg leuk hoor nog heel veel plezier verder groetjes ireen

• 29 Januari 2010 - 23:23

Roger Broks:

Tillandsia's in het wild..of heb je je lijmpistool bij je ? Nu in het hogere gedeelte van Costa Rica, weer een hele verandering in landschap. Groeten en veel plezier morgen. Roger